Историята на успеха
Lidl стъпва на българския пазар през 2010 г., когато на 25 ноември едновременно отварят врати първите 14 магазина в 11 града в страната. Днес компанията присъства в 56 града с общо 129 магазина и 2 логистични бази.
Лидл България разполага и с 2 логистични центъра – в с. Равно поле, София и с. Кабиле, Ямбол. Днес за компанията работят близо 4200 служители, които ежедневно допринасят за нейния успех и я превръщат в това, което е – предпочитана верига и доказан партньор.
През годините Lidl се утвърждава като верига, която предлага оптимално съотношение качество-цена, внимателно подбран асортимент и богато портфолио от продукти собствена марка, които са гаранция за високо качество.
Ефективното ни и дългосрочно сътрудничество с българските производители допринася както за нашия успех, така и за развитието на българската икономика. Доказателство е първата продуктова линия от висококачествени продукти само от български производители „Родна стряха“, която пуснахме през 2017 г. и която бързо се превърна в една от най-предпочитаните от нашите клиенти.
В световен план историята на успеха на Lidl започва през 1973 г. в град Некарзулм в немската федерална област Баден-Вюртемберг.
През 30-те години на миналия век компанията поставя основата за своята международна експанзия. Със своя характерен и успешен бизнес модел веригата бързо постига растеж – само 15 години след откриването на първия си магазин, в Германия вече има повече от 450 магазина. В края на 1980-те години експанзията продължава и в други държави. През 2017 г. и 2018 г. компанията стъпва в САЩ и Сърбия.
Днес Lidl присъства в 31 държави по цял свят и има над 376 000 служители.
Логистични бази
Служители
Магазина
Нашата история
-
1973
Отваря врати първият магазин с марка Lidl в немския град Лудвигсхафен – с трима служители и 500 продукта в асортимента.
-
1988
15 години след откриването на първия магазин в историята на успеха вече активно участват 5 700 служители.
-
1989
След като завършва своята национална експанзия, Lidl отваря първите си магазини извън Германия. Страната избраник е Франция.
-
2003
През 90-те Lidl отваря магазини в цяла Европа и радва все повече хора благодарение на своите 80 000 служители.
-
2006
Lidl е първият дискаунтър, който дългосрочно включва в асортимента си собствена марка за справедлива търговия, наречена „Fairglobe“.
-
2008
Lidl отваря врати в дигиталния свят със своя Onlineshop за територията на Германия.
-
2010
Започва историята на успеха на Лидл България с отварянето на първите 14 магазина в 11 града в страната.
-
2015
Lidl подготвя стъпването си на американския пазар.
-
2015
Лидл България празнува своята 5-годишнина със 79 магазина в 41 града и над 1 800 служители.
-
2016
Лидл България открива първия си магазин, построен изцяло по новата концепция на групата.
-
2017
Лидл България отваря своя втори логистичен център в с. Кабиле, област Ямбол.
-
2017
Lidl избира България за откриването на своя нов, високотехнологичен ИТ център - Lidl Digital, чиято основна дейност е разработването на специфични платформи, системи и решения за развитието на онлайн търговията.
-
2017
Lidl открива своите първи магазини в САЩ.
-
2018
Лидл България публикува първия си Доклад за устойчиво развитие (за периода 2016-2017 г.)
-
2018
Lidl стъпва в Сърбия.
-
2019
Лидл България вече присъства с 99 магазина в 48 града в страната.
-
2020
Лидл България отбелязва 10 години на българския пазар. Компанията има 105 магазина в 49 града в страната.
-
2022
Лидл България отбелязва 12 години на българския пазар. Компанията има 115 магазина в 51 града в страната.
-
2023
Лидл България спечели приза "Най-добър международен ритейлър" и затвърди трансформиращата си роля в ритейл бизнеса.