Историята на успеха

Lidl стъпва на българския пазар през 2010 г., когато на 25 ноември едновременно отварят врати първите 14 магазина в 11 града в страната. Днес компанията присъства в 50 града с общо 107 магазина и 2 логистични бази. 

Лидл България разполага и с 2 логистични центъра – в с. Равно поле, София и с. Кабиле, Ямбол. Днес за компанията работят над 3000 служители, които ежедневно допринасят за нейния успех и я превръщат в това, което е – предпочитана верига и доказан партньор. 

През годините Lidl се утвърждава като верига, която предлага оптимално съотношение качество-цена, внимателно подбран асортимент и богато портфолио от продукти собствена марка, които са гаранция за високо качество. 

Ефективното ни и дългосрочно сътрудничество с българските производители допринася както за нашия успех, така и за развитието на българската икономика. Доказателство е първата продуктова линия от висококачествени продукти само от български производители „Родна стряха“, която пуснахме през 2017 г. и която бързо се превърна в една от най-предпочитаните от нашите клиенти. 

В световен план историята на успеха на Lidl започва през 1973 г. в град Некарзулм в немската федерална област Баден-Вюртемберг. 

През 30-те години на миналия век компанията поставя основата за своята международна експанзия. Със своя характерен и успешен бизнес модел веригата бързо постига растеж – само 15 години след откриването на първия си магазин, в Германия вече има повече от 450 магазина. В края на 1980-те години експанзията продължава и в други държави. През 2017 г. и 2018 г. компанията стъпва в САЩ и Сърбия. 

Днес Lidl присъства в 32 държави по цял свят и има близо 11 200 магазина.  

Логистични бази

Служители

Магазина

Нашата история

  • 1973

    Отваря врати първият магазин с марка Lidl в немския град Лудвигсхафен – с трима служители и 500 продукта в асортимента.

  • 1988

    15 години след откриването на първия магазин в историята на успеха вече активно участват 5 700 служители.

  • 1989

    След като завършва своята национална експанзия, Lidl отваря първите си магазини извън Германия. Страната избраник е Франция.

  • 2003

    През 90-те Lidl отваря магазини в цяла Европа и радва все повече хора благодарение на своите 80 000 служители.

  • 2006

    Lidl е първият дискаунтър, който дългосрочно включва в асортимента си собствена марка за справедлива търговия, наречена „Fairglobe“.

  • 2008

    Lidl отваря врати в дигиталния свят със своя Onlineshop за територията на Германия.

  • 2010

    Започва историята на успеха на Лидл България с отварянето на първите 14 магазина в 11 града в страната.

  • 2015

    Lidl подготвя стъпването си на американския пазар.

  • 2015

    Лидл България празнува своята 5-годишнина със 79 магазина в 41 града и над 1 800 служители.

  • 2016

    Лидл България открива първия си магазин, построен изцяло по новата концепция на групата.

  • 2017

    Лидл България отваря своя втори логистичен център в с. Кабиле, област Ямбол.

  • 2017

    Lidl избира България за откриването на своя нов, високотехнологичен ИТ център - Lidl Digital, чиято основна дейност е разработването на специфични платформи, системи и решения за развитието на онлайн търговията.

  • 2017

    Lidl открива своите първи магазини в САЩ.

  • 2018

    Лидл България публикува първия си Доклад за устойчиво развитие (за периода 2016-2017 г.) 

  • 2018

    Lidl стъпва в Сърбия. 

  • 2019

    Лидл България вече присъства с 99 магазина в 48 града в страната.

  • 2020

    Лидл отбелязва 10 години на българския пазар. Компанията има 105 магазина в 49 града в страната.