logo

Опазване на климата

ОПАЗВАНЕ НА КЛИМАТА - ЗАЕДНО ПО ПЪТЯ КЪМ NET ZERO!

Въздействието от изменението на климата става все по-осезаемо. Като един от най-големите търговци на дребно на хранителни стоки в Европа, ние носим частична отговорност за емисиите на парникови газове. За да отговорим адекватно въвеждаме нови стандарти в областта на опазването на климата. Силните партньорства са от решаващо значение за нас, за да намалим емисиите по цялата ни верига на стойността.
Lidl се ангажира до 2050 г. да постигне нулеви нетни емисии, което означава, че до 2050 г. ще намалим емисиите си на парникови газове възможно най-близо до нулата и ще компенсираме неизбежните емисии.
По този начин намаляваме емисиите от дейността си във всички страни и стриктно спазваме методите на Science Based Targets Initiatives (SBTi). Също така работим в тясно сътрудничество с партньорите и доставчиците ни. Поехме ангажимент най-големите ни доставчици, отговорни за 75% от свързаните с продуктите ни емисии от обхват 3 на глобално ниво, да постигнат цели за намаляване на емисиите в съответствие с критериите на SBTi до края на 2026 г. Lidl също така подкрепя и дава възможност на своите доставчици да постигнат тези цели чрез подходящи мерки, като например обучение.

Science Based Targets Initiatives е глобална инициатива, която подкрепя компаниите в определянето на научно обосновани цели за намаляване на емисиите на парникови газове в съответствие с най-новите научни данни за климата. 
 

ДОБРЕ Е ДА ЗНАЕТЕ

Нашата стратегия за климата се основава на научно обосновани цели в областта на климата. През 2020 г. Lidl вече формулира своя собствена стратегия за климата с допълнителни климатични цели като част от стратегията за климата на дружествата от Групата Schwarz. Нашите климатични цели допринасят за научнообоснованите цели на дружествата от Schwarz Group и се основават на научните методи на SBTi. Като част от Schwarz Group, Lidl официално се присъедини към Science Based Targets Initiatives (SBTi) през август 2020 г.

НАШИЯТ АНГАЖИМЕНТ В ЦИФРИ

70%

намаление на оперативните емисии (обхват 1 и 2) до 2030 г. във всички държави, в които Lidl оперира. (в сравнение с 2019 г.)

До 2034 г.

ние сме поели ангажимент да намалим с 42,4% емисиите си от обхвата 3 в селското и горското стопанство, както и емисиите от промени в земеползването. За същия период целим да намалим емисиите в енергийния и промишления сектор с 35% (в сравнение с 2022 г.)

52 %

от нашите оперативни емисии в обхват 1 и 2 на CO2 в глобален мащаб вече са спестени. (в сравнение с 2019 г.)

100 %

възобновяеми енергийни източници: От 2022 г. насам Lidl използва само зелена електроенергия в своите магазини, логистични центрове и офис сгради*. Допълнително изграждаме фотоволтаични системи на нашите сгради. * С изключение на договорите за доставка, върху които Lidl не може да влияе (напр. за отделни имоти под наем с ангажименти за доставка на електроенергия)

"Постигането на нулеви нетни емисии е голяма задача, която ще бъде предизвикателство за целия #teamlidl и особено за нашите партньори във веригата за доставки. С амбициозни цели и решителни действия, ние в Lidl поемаме отговорност за опазването на климата и даваме своя принос, за да бъдем част от решението", Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.