Лидл България ще постигне 100% рециклируемост на пластмасовите опаковки на продуктите собствена марка до 2025 г.

08.07.2019 | София

08 юли 2019 г., гр. София. Лидл България си поставя за цел до 2025 г. пластмасовите опаковки на продуктите собствена марка да бъдат изработени изцяло от материали, които са 100% рециклируеми. Ангажиментът е част от дългосрочната стратегия на компанията по отношение на опазването на околната среда и конкретно намаляване на количеството използвана пластмаса.

Усилията на търговската верига, както на глобално, така и на национално ниво, са насочени към постепенно намаляване на опаковъчните материали и постоянно подобряване на възможностите за рециклиране.

„От стъпването си на българския пазар Lidl следва ясна стратегия за намаляване на своето въздействие върху околната среда. Това е видимо не само от начина, по който строим магазините си, но и в създадените работни процеси, свързани с дейността на компанията. През 2018 година поставихме още по-силен фокус върху грижата за природата - насочен към намаляване на използваната пластмаса. С предприетите мерки от обявяването на целта до днес в Лидл България спестяваме над 40 тона пластмаса на годишна база. В допълнение ще спестим още 34 тона пластмаса на годишна база само след прекратяване продажбата на пластмасови изделия за еднократна употреба, планирано за края на 2019 г. С поставянето на тази нова амбициозната цел ние вярваме, че ще постигнем още по-добри резултати в грижата за околната среда“, сподели Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

Компанията вече отчита и първите резултати от друга амбициозна цел, която обяви през миналата година - 20% намаляване на използваната пластмаса при опаковките на продукти собствена марка до 2025 г.

Сред конкретните мерки довели до оптимизирането на количеството използвана пластмаса е намаляване на теглото на различните тарелки за прясно месо с до 11%. Така на годишна база Лидл България спестява над 37 тона пластмаса. Промяна в продуктовия дизайн на опаковката пък редуцира използваната пластмаса с до 26% при четири вида ядки под собствена марка Alesto, което води до спестяване на близо 250 кг пластмаса годишно.

Друг пример са био бананите, при които компанията цялостно премахна единичната опаковка, като я замени с бандерол. Резултатът от тази мярка възлиза на 630 кг по-малко използвана пластмаса на годишна база.

При процес по оптимизация на перилни препарати Formil компанията спестява още около 2,5 тона пластмаса годишно. Това се постига чрез повишаване на концентрацията на перилния препарат, което съдейства за намаляване на обема и съответно опаковката. Важно е да се отбележи, че броят изпирания остава непроменен.

Всяка промяна в опаковката се извършва при спазването на най-висок стандарт за безопасност на продукта.

За Лидл България 

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската Schwarz-Gruppe и присъства в 30 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 98 магазина в 48 града и близо 2700 служители, а марката Lidl е затвърдила водещата си позиция на пазара на хранителни стоки. 

За контакт

Милена Димитрова
milenas.dimitrova@lidl.bg
+359 879 446 551

Категория


Сподели

Покажи още