Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
Средно с 10% годишно расте експортният оборот на пловдивския производител „Хебър” ЕООД с Lidl за последните три години
28.03.2024 | София
Като партньор на Лидл България пловдивският производител на хляб и хлебни изделия „Хебър“ ЕООД изнася своята продукция в 10 европейски държави. Компанията е основен доставчик на веригата вече над 13 години, а оборотите ѝ с Lidl растат постоянно, като за последните три години ръстът на годишна база достига средно 20% – общо на местния и на външни пазари.
„Хебър“ ЕООД, част от Симид Груп, е една от над 250 български компании, с които Лидл България работи за доставка на стоки. Към момента компанията доставя за Lidl близо 50 различни продукта – както печива от „Фурната на Lidl”, така и опаковани хлябове.
„Това е история на успеха, която се развива година след година и е резултат от дълъг съвместен труд, споделяне на ноу-хоу, съвместна разработка на рецепти, нови продукти и продуктови иновации, които надграждат ежедневно партньорските ни взаимоотношения. От 2010 г. до днес заедно влагаме много усилия, за да може хлябът и печивата от „Фурната на Lidl” да са качествени, вкусни и с аромат, който напомня на домашно приготвен хляб – по чиста рецепта, без хидрогенирани мазнини, с разнообразни вкусове, съобразени с предпочитанията на потребителя“, каза Елина Христова-Петкова, ръководител в отдел „Стоково снабдяване“ на Лидл България.
Нови пазари
Благодарение на тези съвместни усилия, партньорството между двете компании се разширява не само в България, но и извън страната. Първият износ на „Хебър“ ЕООД в европейската търговка мрежа на Lidl се реализира през 2012 г. в Румъния. Днес те изнасят за 10 държави, а за последните три години експортният им оборот с Lidl расте средно с 10% годишно.
„Партньорството с Lidl позволи пред нас да се отворят редица европейски пазари, на които вече можем да се наречем „доказан производител“. Техните високи изисквания към качество, логистика и организация на доставка ни помогнаха да усъвършенстваме всички процеси в нашите производства , така че да се наредим сред лидерите в Европа за нашия бранш. За да отговорим на тези изисквания, инвестирахме в две нови производствени линии за багети и земели в размер на близо 15 млн. евро, които обезпечават качествено и количествено нашите възможности като компания и ни помагат да бъдем още по-стабилен и надежден партньор“, заяви Поликсения Димова, мениджър “Корпоративни клиенти” в Симид Груп.
Абсолютен лидер в износа е познатият на клиентите на Lidl хляб със семена, следван от земелите. „Специализацията на „Хебър“ в последните години в производството на багети с втасване на тестото 24 часа беше много бързо и високо оценена от клиентите ни в Гърция, Словения. С особено вълнение очакваме и резултатите от полския пазар, който е изключително конкурентен. Предстоят ни и първи доставки в прибалтийските държави Литва, Латвия и Естония“, допълва Елина Христова-Петкова.
Чисти рецепти, по-малко сол
По време на партньорството си двете компании реализират редица успешни проекти. Сред тях е програмата за подобряване на рецептите и използване само на естествени съставки с цел повишаване на качеството на крайния продукт. Към момента 100% от продуктите, които „Хебър“ доставят, са по чисти рецепти.
„За тези години заедно с екипа на „Хебър“ работихме ежедневно над подобряване на рецептите, търсихме разнообразни суровини, намалихме солта в името на здравето на нашите клиенти, разработихме и пуснахме в продажба кръгли хлябове, каквито до момента нямаше. Предложихме хлябове от лимец, изключително успешни ръжени и пълнозърнести хлябове, създадохме любимия на огромна част от нашите клиенти зеленчуков хляб. А козунаците, които вече няколко години предлагаме за Великден, са най-успешните артикули от акционния ни асортимент“, разказва Елина Христова-Петкова.
През 2017 г. Lidl е първата компания на пазара за търговия на дребно с хранителни стоки, която разработи цялостна стратегия за намаляване на солта и захарта в асортимента от собствени марки, като част от своята Политика за осъзнато хранене. Важен акцент в тази стратегия е и намаляването на сол в хлебните изделия, по която веригата работи съвместно с „Хебър“ от 2020 г. До момента е намалена солта във всички продукти, които „Хебър“ доставя за веригата със средно 20%, което води до намаляване на употребата на сол с приблизително 13,5 тона само за 2023 г.