REset Plastic Лидл България

REset Plastic

Нашата стратегия за намаляване на пластмасата

Лидл България осъзнава своята отговорност към обществото и околната среда. Важна роля в това играе и осъзнатото ползване на ресурсите. Ето защо Лидл България си постави за цел да намали съдържанието на пластмаса в опаковките на продуктите от собствените си марки с 20% до 2025 г., както и да направи 100% от опаковките на продуктите от собствените си марки максимално рециклируеми.

Тези мерки са част от REset Plastic - международната стратегия на групата Шварц за намаляване използването на пластмаса, с която се ангажира и Лидл България. Цялостният подход на тази стратегия обхваща процесите по избягване употребата на пластмаса, през процеси по дизайн, рециклиране, премахване, стигайки до иновации и популяризиране по темата. По този начин се намалява употребата на пластмаса и се затваря жизненият цикъл на суровините. 

Нашата стратегия за намаляване на пластмасата

lrb.detergent

100%

от опаковките на продуктите ни собствена марка да са рециклируеми до 2025г.

lrb.minus

20%

намаляване използваната пластмаса в опаковките на продуктите собствена марка до 2025г.

picture

Сферите на дейност на стратегията REset Plastic

REduce/Намаляване
Отказваме се, където е възможно и устойчиво, от употребата на пластмаса. 

REdesign/Редизайн
Проектираме продуктите си по такъв начин, че да са рециклируеми и да затваряме жизнения им цикъл. 

REcycle/Рециклиране
Събираме, сортираме, рециклираме и затваряме жизнения цикъл на суровините. 

REmove/Премахване
Подпомагаме премахването на пластмасовия отпадък от околната среда 

REsearch/Проучване
Инвестираме в научно-изследователска дейност за иновативни решения и образоваме по темата за рециклиране и пестене на ресурсите. 

Повече информация на: www.reset-plastic.com
picture

Проекти

Намаляване на теглото на тарелките за месо

Намаляване на теглото на тарелките за месо

През 2018 година намалихме теглото на тарелките за прясно месо собствена марка, с което пестим над 30 тона пластмаса годишно.

Намаляване на количеството пластмаса при бутилките

Намаляване на количеството пластмаса при бутилките

Систематично намаляваме съдържанието на пластмаса в бутилките на продуктите ни собствена марка. С реализираните ни от 2018 година до момента проекти в тази насока при собствените марки води, газирани напитки, оцети и препарати намалихме количеството вложена пластмаса с над 32 тона годишно.

Спираме продажбата на пластмасови изделия за еднократна употреба

Спиране продажбата на пластмасови изделия за еднократна употреба

В стремежа си да следваме дългосрочната ни стратегия за намаляване въздействието ни върху околната среда, през 2019 г. значително намалихме обема на продажбите на пластмасови изделия за еднократна употреба (чаши, чинийки, вилици, ножчета, лъжици, сламки), с което спестихме над 14 тона пластмаса, а от 01.01.2020 изцяло се отказахме от продажбата на такива артикули. По този начин очакваме през настоящата година да спестим още над 20 тона пластмаса.