REset Plastic Лидл България

REset Plastic

Намаляване и рециклиране. REset Plastic - нашата стратегия за пластмасата

Като верига за търговия на дребно с хранителни стоки осъзнаваме своята отговорност към обществото и околната среда. Ето защо Lidl си постави целта да намали потреблението на пластмаса с 20% до 2025 г. и да направи 100% от опаковките на продуктите си собствена марка максимално рециклируеми. 

Тези мерки са част от REset Plastic - нашата международна стратегия за пластмасата, която бе започната през 2018 г. от Schwarz Gruppe. Заедно следваме визията "По-малко пластмаса - затворен жизнен цикъл на суровините" 

Нашите цели за пластмасата

lrb.minus

20%

намаляване използваната пластмаса в опаковките на продуктите ни собствена марка до 2025

lrb.detergent

100%

от опаковките на продукти собствена марка да са максимално рециклируеми до 2025

picture

Сферите на дейност на стратегията REset Plastic

REduce/Намаляване
Отказваме се, където е възможно и устойчиво, от употребата на пластмаса. 

REdesign/Редизайн
Проектираме продуктите си по такъв начин, че да са рециклируеми и да затваряме жизнения им цикъл. 

REcycle/Рециклиране
Събираме, сортираме, рециклираме и затваряме жизнения цикъл на суровините. 

REmove/Премахване
Подпомагаме премахването на пластмасовия отпадък от околната среда 

REsearch/Проучване
Инвестираме в научно-изследователска дейност за иновативни решения и образоваме по темата за рециклиране и пестене на ресурсите. 

Повече информация на: www.reset-plastic.com
picture

Проекти

Намаляване на теглото на тарелките за месо

Намаляване на теглото на тарелките за месо

През 2018 година намалихме теглото на тарелките за прясно месо собствена марка, с което пестим над 30 тона пластмаса годишно.

Намаляване на количеството пластмаса при бутилките

Намаляване на количеството пластмаса при бутилките

Систематично намаляваме съдържанието на пластмаса в бутилките на продуктите ни собствена марка. С реализираните ни от 2018 година до момента проекти в тази насока при собствените марки води, газирани напитки, оцети и препарати намалихме количеството вложена пластмаса с над 32 тона годишно.

Спираме продажбата на пластмасови изделия за еднократна употреба

Спиране продажбата на пластмасови изделия за еднократна употреба

В стремежа си да следваме дългосрочната ни стратегия за намаляване въздействието ни върху околната среда, през 2019 г. значително намалихме обема на продажбите на пластмасови изделия за еднократна употреба (чаши, чинийки, вилици, ножчета, лъжици, сламки), с което спестихме над 14 тона пластмаса, а от 01.01.2020 изцяло се отказахме от продажбата на такива артикули. По този начин очакваме през настоящата година да спестим още над 20 тона пластмаса.