Пластмасата е както проблем, така и решение
Пластмасата е важна суровина. Тя улеснява живота ни, а спрямо алтернативните материали е често е по-лека и струва по-малко. Материалът е популярен поради няколко причини - пластмасата е евтина и лесна за производство, хигиенична е и благодарение на високата си стабилност и ниско тегло е изключително подходяща за транспортиране на стоки. Една от най-важните функции на пластмасовите опаковки е да предпазва храната. Това е така, защото предпазва чувствителните стоки от въздействието на околната среда и гарантира, че те ще пристигнат при потребителите неповредени и безопасни за консумация. По този начин опаковката може да служи за опазване на храните и намаляване емисиите на въглероден диоксид.
Независимо от това, през последните години в обществото има все по-негативно отношение към пластмасата. Основната причина, поради която пластмасата се ползва с лоша слава, е нейното проблемно въздействие върху околната среда. Поради дълголетието си, тя се разлага много малко или много бавно и може да бъде намерена в нашата екосистема години по-късно. Това е глобален проблем, който засяга всички нас.
Намаляване и рециклиране. REset Plastic - нашата стратегия за пластмасата
Като верига за търговия на дребно с хранителни стоки осъзнаваме своята отговорност към обществото и околната среда. Ето защо през 2018 г. Lidl си постави за цел да намали потреблението на пластмаса с 30% до 2025 г. и да направи 100% от опаковките на продуктите си собствена марка максимално рециклируеми.
През 2021 година надградихме ангажимента си, като си поставихме още две нови цели. Първата е до края на 2025 година опаковките на продуктите собствена марка да съдържат средно 25% рециклиран материал, а втората нова цел предвижда още до края на 2021 г. напълно да премахнем черната пластмаса от тях.
Тези цели са част от REset Plastic - нашата международна цялостна стратегия за пластмасата, която бе започната през 2018 г. от Schwarz Gruppe. Заедно следваме визията "По-малко пластмаса - затворен жизнен цикъл на суровините"
Нашите цели за пластмасата до 2025
30%
намаляване използваната пластмаса в опаковките на продуктите ни собствена марка
100%
от опаковките на продукти собствена марка да са максимално рециклируеми
средно до 25%
рециклат в опаковките на продуктите собствена марка