logo

Ти и Lidl за по-добър живот

„Ти и Lidl за по-добър живот“ е най-голямата социално отговорна инициатива на Лидл България, която компанията стартира през 2017 г.  

На 13 май 2022 г. стартира петото издание на „Ти и Lidl за по-добър живот“.  В периода 13 май - 10 юни компанията ще отделя по 3 ст. от всеки касов бон, а събраният фонд ще бъде използван за подкрепата на проекти, свързани с образователни инициативи, опазване на околната среда, култура и историческо наследство. 

За петте издания на инициативата от 2017 г. насам тя успя да набере фонд от 915 000 лв. и да финансира 119 проекта на граждански организации от цялата страна, а само за първите три години общия брой ползватели на тези проекти надхвърля 256 000 души . Част от финансираните проекти не са еднократни инициативи по места, а устойчиви проекти, които ще продължат да съществуват в своите общности и в следващите години. 

През 2019 г. „Ти и Lidl за по-добър живот“ получи признание за „Най-сполучливо партньорство“ в годишните награди на Български дарителски форум. Престижната награда отличава партньорствата между компании и неправителствени организации, които са допринесли за решаването на реален проблем и е единствената категория, в която призът се връчва на базата на гласуване от страна на социално ангажирани компании в България. През годините инициативата е получила общо 13 отличия в различни конкурси и награди, като последната от тях беше връчена на компанията през 2022 г. от името на Българския Форум на Бизнес Лидерите по време на Наградите за отговорен бизнес за 2021 г., където инициативата спечели първо място в най-оспорваната категория "Инвеститор в общесвтото".

За инициативата

Цел: „Ти и Lidl за по-добър живот" се стреми да помага на хората в различните региони от страната да водят по-качествен и пълноценен начин на живот, като подкрепя проекти в 3 ключови области: образование, култура и историческо наследство и околна среда.

Период: В определен период от време Лидл България дарява по 3 ст. на всеки касов бон. Събраните средства  финансират обществено значими проекти в цялата страна.

Жури: Всички получени проекти се оцененяват от експертно жури и служители на Лидл България. 

Награден фонд: Одобрените проекти  получават финансиране до 10 000 лв., като те трябва да бъдат реализирани в период от една календарна година.

Карта на въздействието

лого

Представяме Ви обновената карта на въздействието от най-голямата ни социална инициатива „Ти и Lidl за по-добър живот“. Заедно с тазгодишните резултати от 2017 г. насам инициативата е достигнала до над половин милион българи, или общо 550 191 души. Картата на въздействието показва разпределението на средствата, проектите и броя преки и непреки бенефициенти, достигнати в отделните области и региони на страната. Картата на въздействието показва отчетените данни за броя достигнати хора за първата година от реализацията на проектите. Много от тях обаче продължават да действат и след приключване на финансирането, достигат до много повече бенефициенти и ефектът от тях се мултиплицира във времето. 

ти и лидл

Финансирани проекти 2022

За  5 години с фонд от 915 000 лева финансирахме 119 проекта от цялата страна.

Вижте повече за проектите от първите 3 издания тук

Списък с одобрените за финансиране проекти от петото издание на инициативата вижте тук.

Ти и Lidl 2022

Образование

Представяме ви една част от вече реализираните проекти, благодарение на инициативата в област образование.

Околна среда

Околна среда

Представяме ви една част от вече реализираните проекти, благодарение на инициативата в област околна среда.

лого

Култура и историческо наследство

Представяме ви една част от вече реализираните проекти, благодарение на инициативата в област култура и историческо наследство.

Партньори