Български продукти за великденската трапеза в Lidl
Български производители осигуряват над 170 тона българско агнешко за всичките 101 магазина на веригата
09.04.2020 12:00:00 | София
Родни производители ще осигурят над 170 тона българско агнешко за Великден и Гергьовден във всичките 101 магазина на Lidl. Това е само малка част от цифрите, илюстриращи разнообразието от български продукти, които за поредна година Лидл България ще предложи за Великденската трапеза. Към качественото агнешко, компанията добавя още козунаци, яйца и свежи зеленчуци, които отново са изцяло местно производство.
По традиция агнешкото месо, което веригата предлага, е 100% българско и както всички свежи меса в Lidl, е единственото у нас със сертификат от световния лидер в контрола на хранителни продукти SGS. Международният сертификат за качество гарантира, че месото е опаковано в защитна атмосфера, което го запазва чисто и свежо. Лидл България работи само с доставчици на месо, които притежават международно признати сертификати за безопасност и качество – такъв свой партньор компанията открива именно в лицето на две от големите български месопреработвателни предприятия, с които работи от години. Освен че могат да осигурят нужното високо качество, двата родни производителя могат да осигурят и необходимите обеми за всичките 101 обекта на веригата. Тази година за Великден и Гергьовден те ще осигурят за Lidl над 170 тона българско агнешко от 5 кланици, добиващи агнета от регионите Търговище, Шумен, Разград, Русе, Силистра, Пловдив, Пазарджик, Сливен и Кърджали.
Изцяло български, по традиционна рецепта, са и козунаците от „Фурната на Lidl“, които веригата предлага вече трета поредна година. Българският производител е сред водещите у нас и освен козунаци, в момента компанията предлага близо 40 негови продукта в търговската си мрежа в цялата страна.
Другият основен артикул, задължителен за Великденската трапеза, са яйцата. Тази година в Lidl близо 70% от яйцата за празника ще са от български произход. Вносни ще са само белите яйца, които родните производители не могат да осигурят в достатъчен обем, отговарящ на потребителското търсене. Лидл България работи с 5 български ферми за доставка на яйца – от района на Пещера, Асеновград, Велико Търново, Добрич и Ямбол. Благодарение на своето дългосрочно партньорство с Lidl, една от фермите изнася яйца за румънския пазар като част от постоянния асортимент на Lidl в Румъния.
Традиционната Великденска салата също е с български произход в Lidl. Над 20 са българските плодове и зеленчуци, които веригата предлага в момента. Сред тях са краставици, розови домати, салати, пресен лук, спанак, моркови, пресни картофи и много други. Обичайно в този период на годината компанията работи с около 14 доставчика на български плодове и зеленчуци. През лятото те стават над 20, като за отделните продукти някои от тях работят с повече от един производител.
Още от стъпването си на пазара през 2010 г. Лидл България работи активно с български производители. За това време броят на българските доставчици е нараснал двойно и към момента те са близо 200. Преобладаващ е делът на родни доставчици в продуктови групи, които са ключови за трапезата на българския потребител – хляб, прясно месо и колбаси, млечни продукти, плодове и зеленчуци. Като партньори на веригата българските производители подобряват качеството на своята продукция, бележат ръст на продажбите, разширяват бизнеса и модернизират производството си и не на последно място, получават възможност да излязат на световни пазари.
Лидл България работи и подкрепя българските производители в две основни посоки - възможности за реализация на българския пазар и възможности за износ. В рамките на страната българските производители имат възможност за реализация чрез филиална мрежа от 101 магазина в 48 града. Пример за успешно партньорство в тази посока е „Родна стряха“ – първата продуктова линия с висококачествени продукти само от български производители – 74 продукта от 32 производители. Веригата предлага на своите български партньори и изключителни за сектора възможности да изнасят продукцията си в чужбина, в мрежа от над 11 000 магазина в Европа.