Lidl подкрепя българските био производители с национална кампания

27.05.2020 15:00:00 | София
logo

В изпълнение на поетите ангажименти по ПМС 70 за допълнителна подкрепа на българските производители, Лидл България започва национална кампания за популяризиране на български био продукти. По този начин веригата разширява възможностите за реализация на продукцията на български производители.

Към момента около 8% от всички плодове и зеленчуци, които се предлагат в Лидл България, са био производство като най-често това са моркови, краставици и др. В първата акция от кампанията за родни био продукти са представени български краставици, произведени в района на с. Звъничево, обл. Пазарджик от „Оранжерии Гимел“ АД.

 „За нас е предизвикателство информирането и образоването на хората за преимуществата на био производството както за здравето, така и за опазване на планетата. Положихме огромни усилия за популяризиране на био идеята. Днес все повече хора се интересуват от здравословния начин на живот и търсят био продукти за ежедневното си меню. В тази мисия винаги сме имали подкрепа от Lidl, като доверен партньор, който подхожда с професионализъм и е безкомпромисен към качеството на продуктите, които допуска до своите щандове, като насърчава и приоритетно дава път на сертифицираните продукти в полза на потребителя“, споделя първият сертифициран у нас био производител на плодове и зеленчуци Марин Генуров, изпълнителен директор на „Оранжерии Гимел“ АД. 

За да бъде произведен и  продаван един продукт като био, той трябва да премине през сложен и дълъг процес на сертификация, който включва строг контрол през целия период на производство, пакетаж и реализация. Според производителите основните предизвикателства в био земеделието са породени от необходимостта от много ръчен труд, опитни специалисти във всяка област и особено в  борбата с болести и вредители, което е от решаващо значение за опазване на заложените култури. 

Лидл България работи целенасочено както за популяризиране и разширяване на асортимента на био производството у нас, така и  за реализация на български био продукти извън България. Само за миналата година, благодарение на своето партньорство с Lidl, български производител е изнесъл в Румъния 6 вида био плодове и зеленчуци на обща стойност над 140 хил. лв.

Покажи още