Лидл България представя за първи път продукти за домакинството от рециклирана пластмаса
Щадящите околната среда артикули са още една сериозна крачка в изпълнение на целите на компа-нията за намаляване и рециклиране на пластмасата от стратегията REset Plastic
04.03.2021 | София
Лидл България представя за първи път в асортимента си продукти за домакинството собствена марка, изработени от минимум 95% рециклирана пластмаса. Новите продукти с грижа за околната среда включват кутии за съхранение, закачалки, сгъваеми касетки, кошове и легени за пране. Те се предлагат във всички магазини на веригата у нас от 8 до 14 март или до изчерпване на наличностите.
Зад производството на щадящите околната среда продукти стои PreZero – компания, част от Schwarz Gruppe, специализирана в оползотворяване и рециклиране на суровини. Тя събира, почиства и преработва пластмасовите отпадъци от домакинствата в рециклиран пластмасов гранулат, от който са изработени и новите продукти за домакинството, предлагани от Lidl в страната. Така се използват значително по-малко ресурси, а 1 465 тона стара пластмаса се оползотворяват за производството им, което е изцяло съсредоточено в Европа.
„Иновативното попълнение в асортимента на Лидл България е израз на последователния ангажимент на компанията към международната стратегия на Schwarz Gruppe - REset Plastic. В основата си стратегията цели избягване и намаляване употребата на пластмаса, включително рециклиране, редизайн на опаковки, почистване и премахване на пластмасови отпадъци от околната среда и разработването на иновации. Продуктите за домакинството от рециклирана пластмаса са още една крачка в посока устойчив асортимент, с която предоставяме възможност на клиентите ни да допринесат с покупката си за опазването на ценни ресурси“, каза Елица Георгиева, ръководител Корпоративни комуникации в Лидл България.
Лидл България следва стратегията REset Plastic вече близо 4 години. Като част от нея компанията работи по изпълнението на две цели – да намали с 20% съдържанието на пластмаса в опаковките на продуктите собствена марка до 2025 г., както и 100% от тях да са максимално рециклируеми. За постигането на тези цели компанията прилага редица последователни мерки от 2018 г. насам. Те включват както проекти за намаляване съдържанието на пластмаса в бутилките на продуктите собствена марка, така и спиране на продажбата на пластмасови изделия за еднократна употреба от 01.01.2020 г. След като още през 2018 г. компанията намали теглото на тарелките за прясно месо, през изминалата година въведе такива с още по-малко съдържание на пластмаса, изработени от над 95% рециклиран материал и максимално рециклируеми. В нехранителния асортимент веригата представи през 2020 г. първите си спортни обувки собствена марка с текстилна част от 100% рециклирана пластмаса, 25% от която е от стари пластмасови (PET) бутилки, събирани от плажове и крайбрежни райони. С новите продукти за домакинството от рециклирана пластмаса компанията прави още една крачка към изпълнението на целите на REset Plastic стратегията.
За стратегията REset Plastic
Като една от най-големите международни ритейл компании, Schwarz Gruppe, заедно със своите компании Lidl и Kaufland, осъзнава и приема отговорността си спрямо околната среда. REset Plastic е цялостната международна стратегия на групата, разработена да покрие пет сфери на дейност – от намаляване употребата и редизайн на пластмасовите опаковки през рециклиране и премахване на пластмасовия отпадък от околната среда до проучвания за иновативни решения. По този начин групата се стреми да изпълни визията си за по-малко пластмаса и затворен жизнен цикъл на суровините. Повече на https://reset-plastic.com/en/.