Lidl ще увеличи съдържанието на рециклат средно до 25% в опаковките на продуктите собствена марка до 2025 г.
Компанията отчита сериозен напредък по изпълнението на целите си за пластмасата
09.12.2021 | София
Лидл България си поставя още по-амбициозна цел и планира до края на 2025 г. да увеличи използването на рециклиран материал в опаковките на продуктите собствена марка средно до 25%. Компанията преразгледа целите и напредъка си по своята глобална стратегия за пластмасата REset Plastic, след като през ноември беше публикуван докладът Global Commitment 2021 на фондация „Елън Макартър“. Организацията работи от години за ускоряване на прехода към кръгова икономика. Schwarz Group, част от която е и Lidl, се присъедини към нея още през 2018 г.
Междинният преглед на данните показва, че Lidl постига голям напредък спрямо своите предизвикателни цели, свързани с пластмасата, включително в България. Многобройните мерки в посока оптимизиране са спомогнали към днешна дата, спрямо 2020 г., Лидл България да използва вече средно 10% рециклиран материал във всички пластмасови опаковки собствена марка. Заедно с фокуса на компанията за насърчаване на кръговата икономика и свързаното с това използване на рециклирани материали компанията непрекъснато работи и за намаляване употребата на пластмаса. През 2020 г. Lidl отчита средно 9% по-малко пластмаса в опаковките на продуктите собствена марка в България спрямо 2017 г.
Част от конкретните мерки, довели до отчетения напредък, са свързани с редизайна на опаковките на продуктите собствена марка. С цел прозрачност към клиента значимите оптимизации на опаковките са означени с логото „Опаковано с грижа за природата – опаковано отговорно“. Компанията ясно показва как рециклируемите материали могат да бъдат преработени по възможно най-добрия начин, така че нуждата от нова пластмаса да се намали и с предлагането на качествени стоки, направени от рециклирани материали. Заедно с подразделенията на Schwarz Group компанията се фокусира върху отговорния подход към пластмасата - от производството и търговията на дребно до изхвърлянето на отпадъци и рециклирането. Част от предприетите мерки в тази посока включват:
- Подобрения на тарелките за прясно месо собствена марка - още от 2018 г. тяхното тегло е намалено, с което компанията пести над 30 тона пластмаса годишно. През 2020 г. те са допълнително оптимизирани и се произвеждат от над 90% рециклирана пластмаса, 100% рециклируеми са и спестяват до 16% пластмаса на опаковка.
- Част от опаковките на почистващите препарати собствена марка W5 са направени от 100% рециклиран материал и са рециклируеми.
- Също така от 2021 г. универсалните мокри кърпички W5 вече не съдържат пластмаса, включително микропластмаса, и са 100% биоразградими. Новият им състав позволява да се намали потреблението на пластмаса с 56 тона на годишна база спрямо 2020 г.
- Компанията систематично намалява и съдържанието на пластмаса в бутилките на продукти собствена марка вода, газирани напитки, оцети и препарати, а също и на опаковките на някои видове продукти като ядки, кисели млека и сирене.
- Lidl предлага на своите клиенти и промоционални стоки за бита собствена марка, направени от 100%* рециклат, а също и дрехи и обувки с текстилна част от 100% рециклиран полиестер.
- В магазините на веригата също така се продават само торби за пазаруване за многократна употреба, които не само че са напълно рециклируеми, но и са направени от 80% рециклат. В края на 2020 г. бяха въведени и т.нар. Green Bags – торбички, тип мрежи, за насипни плодове и зеленчуци - зелената алтернатива на еднократните найлонови торбички за тези продукти.
- Още от края на 2019 г. Лидл България спря изцяло и продажбата на пластмасови изделия за еднократна употреба, с което пести 51 тона годишно спрямо 2018 г.
- През тази година компанията премина и към нов екологичен касов бон, който освен че не съдържа химически вещества и е напълно рециклируем, ще помогне да бъдат спестени 30 тона пластмаса годишно в цялата група на Schwarz, тъй като с неговото въвеждане бяха премахнати опаковките от фолио на касовите ролки хартия.
- Следвайки установен процес за ефективно управление на отпадъците в складовете и магазините на компанията, всички отпадъци от вторични и транспортни опаковки се събират разделно, балират се и се предават за рециклиране.
Лидл България създаде и специално анимирано видео, което дава повече информация за пластмасата и нейната роля в живота ни, както и за усилията на компанията в посока намаляването й: https://youtu.be/_Cz72gvvVMY
*Съдържанието на пластмаса (прибл. 95 %) на продукта е 100% рециклирана пластмаса. Допълнително са използвани и добавки и оцветители (прибл. 5%).
За стратегията REset Plastic
Като една от най-големите международни ритейл компании, Schwarz Group, заедно със своите компании Lidl и Kaufland, осъзнава и приема отговорността си спрямо околната среда. REset Plastic е цялостната международна стратегия на групата, разработена да покрие пет сфери на дейност – от намаляване употребата и редизайн на пластмасовите опаковки, през рециклиране и премахване на пластмасовия отпадък от околната среда, до проучвания за иновативни решения. По този начин групата се стреми да изпълни визията си за по-малко пластмаса и затворен жизнен цикъл на суровините. Повече на https://corporate.lidl.bg/otgovornost/reset-plastic