Лидл България с престижна ESG награда за стратегията си за устойчиво развитие
Компанията беше отличена в категория „Стратегия в сектор Търговия на дребно и потребителски стоки“ в първия конкурс “ESG Awards” на PwC България
23.11.2022 | София
Лидл България е единствената компания от ритейл сектора у нас, отличена по време на първото издание на конкурса “ESGAwards”, организиран от ПрайсуотърхаусКупърс България (PwC). Компанията получи награда в категория „Стратегия в сектор Търговия на дребно и потребителски стоки“.
Над 70 компании се включиха в първото издание на престижните награди. Конкурсът отличава организации, които оперират в България и прилагат ефективна ESG стратегия за устойчиво развитие в своята дейност, която води до положителни резултати в полза на околната среда и обществото.
„Изключително се радваме за това признание. То затвърждава нашия новаторски стратегически подход в различни тематични области. Устойчивостта в действията ни прозира от всеки оперативен детайл в нашата работа до цялостната ни стратегия. Lidl доказа, че доброто качество може и трябва да бъде масово достъпно. Сега надграждаме достъпното, като го правим и устойчиво. Тази награда и работата ни в полза на ESG принципите нямаше да бъдат възможни, ако целият ни екип не споделя тази обща посока и мотивация“, каза Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
В рамките на мащабната CSR стратегия за устойчиво бизнес развитие на Lidl са включени 6 ключови теми – опазване на климата, грижа за биоразнообразието, съхранение на ресурсите, грижа за здравето, справедливи действия и ангажиране в диалог с ключови публики.
Редица са мерките, които компанията предприема във всяка една от тези области. През 2021 г. тя обяви своята климатична стратегия. Като част от нея, Лидл България си постави научно обоснованата цел да намали оперативните си емисии в страната с 95%, спрямо 2019 г. Само от подмяната с LED осветление компанията пести над 3 млн. kWh енергия годишно (около 1547 тона COշ емисии), а от началото на годината премина и към закупуване на 100% зелена енергия.
За опазването на климата допринасят и първите климатично неутрални хранителни продукти, които веригата пусна през 2021 г. Те са само малка част от устойчивия асортимент, който Lidl предлага на своите клиенти – близо 1200 са продуктите със сертификат за социална и/или екологична устойчивост.
Значителни са и действията на ритейл веригата от стратегията й за пластмасата RЕset Plastic. През август тази година Лидл България отчете напредък в максималната рециклируемост при 64% от опаковките на продуктите собствена марка и използване на средно 14% рециклат в тях. Тази година компанията, заедно със своите служители и НПО партньори организира и акция за премахване на пластмасата от природата, като почисти част от крайбрежието на р. Дунав.
Запазване на биоразнообразието и проблема с хранителните отпадъци са други 2 области, в които компанията активно работи. Чрез дългогодишната си кампания „Дай шанс на балканката“ Лидл България е зарибила над 30 български реки с близо 393 хиляди балкански пъстърви, а с инициативата си „Без разхищение – с голямо намаление“ клиентите на веригата са спасили храна на стойност над 3,7 милиона лева за периода 2020 – 2022 г.
По отношение на своя принос към обществото, тази година Лидл България представи първия доклад в бранша у нас, който анализира въздействието от всички социално отговорни инициативи на компанията, включително спонсорства и дарения за периода 2017-2021 г. Резултатите сочат, че за 5 години компанията е инвестирала над 3 млн. лв. в подкрепа на 101 социално значими проекта в цялата страна.