Нова цел: Lidl ще намали с 35% пластмасата в опаковките на продукти собствена марка
Новата цел идва след предсрочно преизпълнение на досегашната
04.10.2023 | София
Лидл България отчита намаление на пластмасата в опаковките на продуктите си от собствена марка с 27% за 2022 г. Така компанията надскочи предсрочно поставената си първоначално цел да постигне 20% по-малко пластмаса до 2025 г. Вследствие на това, веригата си постави нова, още по-амбициозна цел - да намали пластмасата в опаковките си с 30% до 2025 г. и с 35% до 2027 г. спрямо 2017 г.
Усилията на Лидл България са част от международната стратегия за пластмасата REset Plastic на Schwarz Group, част от която е и Lidl. Данните за 2022 г. за Групата и конкретно за Lidl на глобално и на локално ниво показват значителен напредък и по трите ключови цели в изпълнение на стратегията:
- Лидл България отчита 27% намаление на общо използваната пластмаса в опаковките на продукти собствена марка. Lidl на глобално ниво е постигнала намаление от 27,9%, а общо за Групата Schwarz то е 28,4%.
- За изминалата година Лидл България отчита рециклируемост при 63% от опаковките на продукти собствена марка, давайки своя положителен принос за средна стойност от 53,5% за ритейл веригата на международно ниво. Средната стойност за всички подразделения на Schwarz Group е 53,2%
- По отношение на вложения рециклиран материал Лидл България използва средно 16% в своите опаковки. 16,8% е стойността на рециклата за Lidl на глобално ниво. За цялата Schwarz Group средното количество рециклиран материал в пластмасовите опаковки на продукти собствена марка в различните страни е общо 17,4%.
- Стратегията за управление на пластмасата REset Plastic е сред приоритетите на Лидл България по отношение на опазването на околната среда. В нейните рамки всички подразделения на Групата следват принципа „По-малко пластмаса – затворен жизнен цикъл на суровините“ и си партнират за постигане на общите цели.
- В България, в края на март тази година, в пилотен проект на Schwarz групата, Lidl и Кауфланд станаха първите търговски вериги, които въведоха автомати за приемане на пластмасови бутилки и кенове за напитки. В тях срещу всяка върната бутилка или кен клиентите получават ековаучер от 5 стотинки. Машините на Лидл България са поставени в 10 магазина в 9 града в страната, а основната им цел е да подпомогнат реализирането на модела „от бутилка в бутилка“, с който е възможна повторната употреба.Част от голямата стратегия REset Plastic е и международната инициатива на Schwarz Group „Заедно за по-чисти реки: River CleanUp Collective“. В нея служители от всички подразделения на Групата от различни страни обединяват усилията си в доброволчески акции за премахване на пластмасовите отпадъци от околната среда. През изминалия уикенд над 300 служители на Lidl и Kaufland в България и техните семейства събраха над 3,5 тона отпадък в района на река Тополница до Копривщица и на река Стряма до Пловдив.
- По този начин, почиствайки едновременно местните си реки, служителите на компаниите от 16 държави показаха как може да се поеме глобална отговорност чрез локални действия и предотвратиха попадането на тонове пластмасов отпадък през по-големите реки в моретата и световния океан. Партньор на инициативата беше и ЕКОПАК България, от където съдействаха за извозването на събрания отпадък край Копривщица и се погрижиха за неговото по-нататъшно сортиране и рециклиране.